fredag 3 augusti 2012

En kyckling

"lillhöna"
Sören och Ullrik. Idag har jag inte gjort mycket mer än sprungit till hönshuset.Gittans ägg skulle ju kläckas idag. Äggen hade ju legat några dagar i kylen som hon fick efersom hennes gick sönder. En liten kyckling har kläckts men jag har inte lyckats få den på bild. Inte tillstymmelse till hål på nåt av de andra två äggen ännu. Sen lyckades hon ju kidnappa ett ägg genom kompostgallret en vecka senare, så det ägget vet jag inte vad det blir av. Fotade tre av minstingarna som blivit stora (15 veckor) i stället;) I morgon ska jag åka till Dalhalla och se P-Floyd. Så jag återkommer med kycklingbild på söndag förhoppningsvis. Ha det gott/Marie

1 kommentar:

  1. Så fina de är, och oj vad de växer! Hopps du haft en kanon kväll i dalhalla. Är allt lite avis ;)

    SvaraRadera