måndag 7 januari 2013

Rekord

Nu har dem lagt ett ägg var en dag. Alltså 7 ägg på lika många höns. Dessutom mitt i vintern.
Men unghönsen föstår inte vitsen med att lägga i redet, dem ploppar ut lite var som;) Lite orolig att dem ska bli nedtrampade och dem kanske lär sig att picka äggen. Men det brukar lösa sig med tiden. Nu har vädret varit så bra att dem går ut en stund varje dag i hönsgården, det känns så skönt. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med Lill-Arne. Han springer runt som en yr höna så fort nån av dem andra kommer i närheten, sen hoppar han upp på pinnen för att få vara ifred. Det blir väl ännu mer lockande att jaga honom eftersom han springer. Känns ibland som han ska svälta ihjäl där uppe, kanske bäst att ta bort honom. Men vi väntar en stund till får vi se. Jag har dragit på mig ytterligare en kronförkylning, jag är så trött påt. Hoppas ni har det bra/Marie

1 kommentar:

  1. Mina 8 små höns lägger ägg som om de vore besatta. Klämmer ihop sig en hel hög i samma rede. Tycker att de ska vintervila istället så att de är redo till våren. Men istället gör de tvärtom och flera vill ruva. Men de får vänta till våren och bättre förutsättningar.

    Krya på dig!

    SvaraRadera