lördag 15 mars 2014

Vildsvin

Häromdagen hände nåt häftigt! Jag gubben och Stella varute i skogen och traskade. Plötsligt ett par meter ifrån oss rusar ett stort vildsvin iväg. Lite mysko att den var alldeles ensam tyckte jag, så jag kikade runt granen. Och där låg 6 små söta kultingar;)Snabbt fram med mobilkameran (tur att man alltid har den med)och knäppte en bild. Jag trodde mamman skulle komma rusande tillbaka. Man har ju hört värsta historierna om hundar som strukit med i slagsmål med vildsvin. Snabbt därifrån med lite högre puls och ett leende på läpparna. Samtidigt vill jag verkligen inte ha så mycket svin runt huset. Men söta var dem! Ha det gott/Marie

2 kommentarer:

  1. Häftig känsla kan jag tänka mig. Precis som du tycker jag att de kan hålla sig en bit bort, vet att även vi har det relativt nära.
    / Paulina

    SvaraRadera
  2. Men gud vad söta! Vad är ett fågelbo, när man upplevt en hög med små randiga kultingar. Att du vågade stanna och fota? Jag har sett ilskna tamgrisar och en ilsken vildsvinsmorsa vill man ju absolut inte stöta på. Det blir nåt att berätta för barnbarnen. =)
    /Anna

    SvaraRadera