måndag 17 augusti 2015

Hönsen har flyttat

Det är ganska exakt 5 år sedan det började, blogg och höns. Fantastiska år med massa mys och glädje med de fina brahmahönsen. Men duvhöken har varit ett ständigt orosmoln. När den kom tre ggr på två dagar fick jag nog. Den lyckades inte ta mer än ett par stjärtfjädrar, men satte skräck i flocken. Tidigare år har den börjat härja i Sep-Okt nu var den i full gång redan. Mina höns är bortskämda med att få strosa var de vill, så när de blir instängda i hönsgården deppar de. Dem går inte utomhus om inte grinden till hönsgården är öppen. Det är ju inte så jag vill ha höns, så jag satte in en annons. Nu bor dem med över tvåhundra kvadratmeter hönsgård och får strosa fritt när de är hemma (människorna). Men jag kommer sakna att de kommer ner och pickar på fönstret och vill ha godis. Alltid finns ute på gräsmattan, och ger oss världens godaste ägg. Hönshuset får göras om till lekstuga, med lite målning och piff blir det nog jättebra. NU får jag väl fundera över om bloggen ska byta namn också. Kram Marie

1 kommentar:

  1. Vad synd :( Förstår det känns tråkigt men de verkar få det bra nu också. Nåt annat skulle du ju inte välja åt dom, det kan jag tänka mig :)

    Spännande med nytt namn. Det har jag funderat på länge men aldrig kommit fram till något.

    Nu far jag på jobbet. Ha det bra!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera