söndag 22 september 2013

höstmys

Härligt med hösten eller hur? Igår firade vi lillskruttan som fyllde ett år! Vad fort det går. Fick ta en bild från Mallorca för det går inte att hämta bilder direkt från min mobil, mysko. Idag har jag plockat höstkantareller. Fick ett tips om att frysa rönnbär till hönsen i vinter, så det måste göras också. Alltid kul med snask till dem när det blir ont om grönt. Plocka nässlor och hänga på tork är också gott. På onsdag ska det kläckas, liv i 4 ägg vid lysning efter en vecka. Ha det gott/Marie

3 kommentarer:

  1. Härligt med höstkantareller. Hoppas att jag också ska komma mig ut o plocka lite höstkantareller. Kul med en höstkläckning. För min del får det vänta till framåt våren med kycklingar igen tror jag. Lycka till med kläcket!
    / Paulina

    SvaraRadera
  2. Hej hopp!! Lite kluven när det gäller hösten både gillar och inte. Tror du kan torka rönnbär oxå. Visst är det galet hur fort det går. Mitt yngsta barnbarn fyller 1 i November.....har ju knappt fattat att hon är född;-) Vad spännande med kycklingar så här på höstkanten......är det Brahmor?? Kram Cathrin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Cathrin, ja det är brahmor. Jag är så nöjd med dem så dumt att byta, ska bli kul med en annan färg. Kram Marie

      Radera