torsdag 26 september 2013

Svarta?

Jag och en kompis beställde ju ägg till kläckning. Det skulle bli svarta eller blå brahma... Vad tror ni? Av mina 6 ägg kläcktes 4. Två gula och två lite mörka med gula inslag, hmm. Man ska inte förlita sig på försäljare på nätet med andra ord. Kompisen har inte heller fått nån svart. Vet inte hur svarta ser ut som nykläckta iof, men dem borde väl inte vara gula. Nu spelar det ju inte så stor roll, för dem är hur söta som helst. Och jag är glad bara dem inte blir bruna, så jag kan se skillnad på dem;) Dessutom ska jag bli Farmor också!! Till en liten pojke i februari, stort lycka till till Jimmy och Andrea. Nu ska jag gosa med "bebisarna" stor fördel med maskinkläckta, enda fördelen också kanske. Kram Marie

1 kommentar:

  1. Jag tycker det är svårt att se vilken färg kycklingar får som vuxna. Våra nio har förändrat sig mycket. Bara de som var helsvarta vid kläckning är det fortfarande. De andra har ändrat sig mycket och även en vit kyckling har börjat få svart på vingarna. En av de gula har blivit lilagrå men verkar ändra mer. Någon gul har blivit aprikosröd. De där du har där som har svart på sig kan ju bli betydligt mer svarta. Och en av de gula ser ju lite mörkare ut på huvudet. Jag vet inget om färger och hur det skiljer sig på olika raser. Jag har ju bara sett våra dv kochiner och de har verkligen förändrat sig och verkar fortsätta med det. Jag tror nog du får dina svarta och blå. Jag hoppas det! Lycka till!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera