måndag 16 april 2012

Kycklingar på pinnen


Ikväll klev två kycklingar upp på pinnen för första gången. Jag såg det i webkameran men ville inte gå ut och väcka dem i mörkret. Så det fick bli en bild på mina fina tvåfärgade rosor. Hittade dem på ica igår, har aldrig sett det förut tror jag. Släckte värmelampan idag i hönshuset, vet inte om det gjorde att dem sökte sig uppåt. Dem har blandat sig bra med resten av gruppen nu;) Till helgen kommer de ny kycklingarna att kläckas också, ett ägg har krossats när klunsmamman trampat omkring. Så jag hoppas inte kletet gör det svårare att ta sig ut. Försökte putsa bort så mycket jag kunde. Vi får hålla tummarna. Ha det gott/Marie

4 kommentarer:

  1. Festligt med webkamera :)
    Själv har jag mindre än 1,5 vecka till kläck nu....

    SvaraRadera
  2. Va kul med webkamera, då får man ju smyg kika på allt som händer när man inte är där.
    Ha det så bra!
    /Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är fantastiskt, vår förra var bättre men den tog ett åsknedslag. Då kunde vi kika hem i mobilen från Mexico på semestern;)Den här kan vi bara se i från huset, men det får duga. Ha det gott/Marie

      Radera
  3. Va bra med en webkamera.Just att kunna se vad som händer i hönshuset. Vi har ägg i äggkläckningsmaskinen som har varit där i 3 dagar. Snygg färg på rosen, jag har aldrig sett den färgen förut.
    Ha det!
    /Eva

    SvaraRadera