lördag 23 juli 2011

Kvällspromenad


I kväll när jag tog hundarna på en runda, blev det till att plocka kantareller. Det fullkomligt exploderar av kantisar nu. Men det är inte det enda som exploderar. Det brakade till i en buske och jag trodde vi skrämde iväg en grävling. Gick några meter till och upp bakom en buske dundrar ett stort dj... vildsvin!! Jag vet inte vem som blev räddast ena hunden, jag eller svinet=)Jag blev iallafall alldeles skakig innan jag insåg att den fortsatte förbi oss. Har bara hört att dem finns i området förut, nu VET jag. Skänker en tanke till alla stackars drabbade familjer i Norge. Så fruktansvärt att det är svårt att förstå. Ha det bra allihop och ta vara på livet. Kram Marie

1 kommentar:

  1. Kantareller är gott. När jag far till fjälls ska jag nog ta med mig barnen ut i skogen och plocka lite. Fy för vildsvin! Jag som har en fruktansvärd björnskräck säger - Fy för björn också!! Ja, det är så fruktansvärt tragiskt det som hänt :(
    Ann-Louise

    SvaraRadera